7 reacties

  1. Beste Robert,

    We hebben in de (éénrichting) Anna Paulownastraat een 2 taaie problemen. 1) Per dag honderden fietsers (en Pizzabrommers) over de stoep; kinderen en ouderen die uit de voordeur stappen worden aangereden (een oude man is overleden na optredende complicaties in het ziekenhuis) en 2) er wordt enorm hard gereden op de weg. Met de buurtvereninging (RondomAnna.nl) hebben we samen met de gemeente al wat oplossingen doorgenomen maar de twee problemen blijven. Met wie kunnen we daar eens over praten? We hebben al met o.a. GroenLinks hierover gesprekken gehad maar met geen resultaat.

  2. Beste Robert, Deelfiets Nederland zou graag eens met jou in contact komen inzake de Mobiliteitsvraagstukken van Den Haag. Wij bieden een compleet pakket van Deelmobiliteit dat inmiddels gebruikt wordt in vooral Noord- en Oost Nederland, maar naar onze mening zeker ook geschikt is voor een stad als Den Haag. Ik hoor graag of jij belangstelling hebt om meer te weten te komen over onze oplossingen.

    Met vriendelijke groet,

    Marcel van Wijk

  3. Beste Robert,
    Wij zijn vanuit de onderzoeksgroep Smart Cities van hogeschool Saxion in Enschede op zoek naar smartcity projecten waarin wij instrumenten kunnen testen om de samenwerking tussen partijen te optimaliseren. Na het lezen van het artikel ‘Stap voor stap moet de Hagenaar de auto uit’ in de NRC dachten wij: wellicht is er een smart city project in Den Haag op het gebied van fietsmobiliteit? Of zijn daar aanzetten voor? Bijvoorbeeld een app die Hagenaars adviseert over snelle en veilige fietsroutes, en goede stallingsmogelijkheden in de binnenstad?
    Dan zouden we elkaar kunnen helpen. We zoeken smart city projecten die gaan starten of die sinds kort lopen, waarbij de gemeente de initiatiefnemer en trekker is, die zich richten op de leefbaarheid of de gezondheid in de openbare ruimte, of op duurzame mobiliteit. Het doel is instrumenten voor het verbeteren van de samenwerking (intern en exteren) te testen en vervolgens te verbeteren.
    Gemeente en andere partijen krijgen voor hun inzet in onze studie ook iets terug in de vorm van een sneller of beter verlopende samenwerking in hun smart city project.
    Alvast dank voor je reactie!
    Vriendelijke groeten, Harm Jan Korthals Altes

  4. Beste Robert,

    Parkeerproblematiek in Rustenburg-Oostbroek is gigantisch. Hufters die hun auto op trottoir plaatsen, onveilige oversteekroutes voor kinderen en onmogelijkheid om je auto überhaupt ergens kwijt te kunnen. Ik neem zelf graag de fiets, maar zelfs een pakketbezorger moet op flinke afstand parkeren omdat er letterlijk geen schaarse ruimte is. Je bent fantastisch bezig, vergeet aub ons volkswijkje niet!

    1. Beste Omer, dank voor je bericht. Juist met de problematiek van Rustenburg-Oostbroek in gedachten ben ik bezig met de nieuwe parkeerstrategie. Deze presenteer ik later dit voorjaar en moet er voor zorgen dat er niet meer auto’s een vergunning krijgen dan dat er plekken op straat zijn. Dat geeft uiteindeijk de buurt ook meer mogelijkheden om te bekijken hoe ze hun straten willen inrichten, met alleen parkeerplekken of ook met meer ruimte voor kinderen, fietsen, groen of bankjes. Groet!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.